Klantprofiel – wie zijn de klanten van HR?

Zoals in mijn blog ‘Meten is weten – HR Scorecard‘ aangegeven, is het klantperspectief bij de waardecreatie van klantenpartnerschap belangrijk. Maar wie zijn de klanten van HR en wat vinden ze belangrijk? Hoe krijgt HR inzicht in hun eisen en wensen zodat meerwaarde wordt gecreeërd met haar dienstverlening? Om een goed beeld te krijgen van de klanten van HR, kan de ‘Empathy Map‘ methodiek worden ingezet.


Met de Empathy map kunnen de klanten van HR en interactie van klanten met HR worden beschreven door middel van post-its. Plak groene stickers op post-its die positief zijn en rode stickers op post-its die negatief zijn. Beschrijf vervolgens de Pains en Gains: dit is een verzameling van de post-its met achtereenvolgens rode en groene stickers. Onderstaand een voorbeeld van de Empathy Map.
empathy_map

Bovenstaande heeft geleid tot de paper ‘Een bedrijfskundige benadering van HRM‘.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s