Visie op Workforce Analytics – de grondslagen

Guenole, Ferrar en Feinzig behandelen in het boek ‘The Power of People’ het opkomende fenomeen ‘Workforce Analytics’:

het ontdekken, interpreteren en communiceren van betekenisvolle patronen in arbeid-gerelateerde gegevens ter ondersteuning van besluitvorming en verbetering van bedrijfsprestaties.

Workforce analytics stelt organisaties in staat om inzicht te krijgen in werknemers (in de breedste zin van het woord) waardoor concurrentievoordeel wordt geboden en de bedrijfsprestaties verbeteren. Het boek is onderverdeeld in vier delen, waarbij in deze blog wordt ingegaan op het eerste deel: de grondslagen van workforce analytics. De volgende onderwerpen komen in dit deel aan bod: waarom workforce analytics belangrijk is, waarom is gekozen voor de naam workforce analytics, de rol van de worforce analytics leider, een aanpak voor doelgerichte analyse en enkele basisbegrippen rondom het analyseren van arbeid-gerelateerde gegevens. In onderstaande infographic wordt het eerste deel van ‘The Power of People’ nader uiteen gezet.

Klik voor vergroting (openen in PDF)

BRONNEN

Foto: Tesla Motors Factory
Boek: The Power of People
Illustraties: Pictofigo

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.