Visie op Workforce Analytics – aan de slag

Guenole, Ferrar en Feinzig behandelen in het boek ‘The Power of People’ het opkomende fenomeen ‘Workforce Analytics’:

het ontdekken, interpreteren en communiceren van betekenisvolle patronen in arbeid-gerelateerde gegevens ter ondersteuning van besluitvorming en verbetering van bedrijfsprestaties.

Workforce analytics stelt organisaties in staat om inzicht te krijgen in werknemers (in de breedste zin van het woord) waardoor concurrentievoordeel wordt geboden en de bedrijfsprestaties verbeteren. Het boek is onderverdeeld in vier delen, waarbij in deze blog wordt ingegaan op het tweede deel: aan de slag met workforce analytics. Dit deel richt zich op belangrijke begrippen wanneer wordt aangevangen met workforce analytics, zoals het vaststellen van het doel van een project, het bepalen van de reden waarom een organisatie analytics wil toepassen en het identificeren van waar die vraag vandaan komt. Daarnaast richt dit deel zich op de stakeholders die het welslagen mogelijk maken en hoe te beginnen met een ‘quick win’ project.

Klik voor vergroting (openen in PDF)

BRONNEN

Foto: The Delphi Parser
Boek: The Power of People
Illustraties: Pictofigo

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.